Television

Despite Iraqi ban on two reporters, Al-Jazeera vows to stay course

MUMBAI: It's not just hack attacks on its website that it has to confront. Al-Jazeera - "the mouthpiece of the Baghdad regime" (as the US-British establishments like to call it) - has run afoul of Saddam Hussein. Two correspondents of the popular Arabic television network have been issued marching orders.

Reacting to the development Al-Jazeera said today it would continue to cover the war on Iraq. The Qatar-based station had earlier said that none of its eight correspondents would report from Iraq after the Iraqi authorities expelled a colleague and asked another reporter to stop working.

Al-Jazeera however said during a news bulletin on Thursday that it would continue to broadcast live and taped events - including news conferences by Iraqi officials and air strikes on Iraqi cities - without any commentary.

The network said the Iraqi authorities gave no reason for its decision. CNN's reporters were also expelled from Baghdad last week. The Guardian has however, reported that Al-Jazeera drew the ire of the Baghdad establishment after its reporters tried to interview Iraqi citizens away from the "supervision" of government minders.

Meanwhile, hacked off the Internet by "patriotic" Americans, Al-Jazeera said on Wednesday it was launching a new service to send its news to mobile phones.

It will beam news alerts in both Arabic and English to mobile phones around the world. An al-Jazeera spokesman said the new mobile service that launched on Wednesday would be available in 130 countries.

Al-Jazeera is the only international network with correspondents in the southern city of Basra and the northern city of Mosul. It is one of the most widely watched networks in the Arab world, with at least 35 million viewers.

The network, which has been criticised by the United States and Britain for airing pictures of slain US and British troops, said the Iraqi Information Ministry had asked its correspondent Tayseer Alouni to leave the country and another reporter, Diyar al-Omari in Baghdad, to remain off air.

Alouni gained international renown for covering the US-led war on Afghanistan for eight-year-old Al-Jazeera, which made its name by airing statements by Osama bin Laden and other al Qaeda members after the September 11 attacks on the United States.

Alouni was one of a few international correspondents allowed to operate under the Taliban.

Many Arab viewers regard the network's Iraq war coverage as more comprehensive and balanced than Western media reports.

US and British officials, however, say its coverage is biased. And toeing the US establishment line and gald to do its "patriotic chore" is the New York Stock Exchange which has banned two Al-jazeera business correspondents from reporting from the because of its so-called "irresponsible" reporting.

Asked by UK's Radio 5 Live to respond to the accusation by the British home secretary, David Blunkett, that Al-Jazeera had close links with the Baghdad regime, a company spokesperson said: "I think it's quite ironic then that the Iraqis are kicking out one of their own."

Latest Reads

http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/27/Untitled-1_4.jpg?itok=a_JSVu5m
BARC India ropes in Nielsen's Jamie Kenny as DAM head

BARC India has appointed Jamie Kenney as the business head of its digital arm. The move is a part of BARC India’s plan of launching digital audience measurement in the country.

Television TV Channels People
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/27/TV9.jpg?itok=wNCSSNZG
TV9 network on sale; Zee group front-runner?

MUMBAI: Consolidation in the Indian news television business is but a foregone conclusion, thanks to the plethora of channels operating in the space. The only question is when and who.

Television TV Channels News Broadcasting
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/27/Untitled-1.jpg?itok=1qGZUh9d
Engaging content: Akbar Birbal folklore completes 500 episodes

Big Magic is all set to create a new benchmark with the completion of 500 episodes of its marquee show Har Mushkil Ka Hal Akbar Birbal.

Television TV Channels GECs
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/26/Prannoy%20Roy.jpg?itok=O75DOjIQ
NDTV 24 x7 expands its presence in Singapore

New Delhi Television Limited (NDTV) on 26 September announced the launch of its flagship channel, 'NDTV 24x7', on Singtel in Singapore.

Television TV Channels News Broadcasting
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/26/Untitled-1_26.jpg?itok=crzL0Kg-
Chrome week 38: English movies genre tops chart with 4.8 % OTS

The English movies genre emerged as the gainer in Chrome’s opportunity to see (OTS) analysis in six metros by registering an increase of 4.8 per cent. Movies Now was the leader with 49.6 per cent OTS in week 38.

Television TV Channels Viewership
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/25/ipl800x800.jpg?itok=avJ0Q0ML
BCCI’s cricket media rights bonanza

MUMBAI: The Board of Control for Cricket in India (BCCI) has forecast that it is going to take home a whopping 60 per cent plus more media rights income from cricket in the financial year 2016-2017. The figure it has kept in its sights is Rs 1036.80 crore. In 2015-16, it had budgeted a figure of Rs...

Television TV Channels Sports
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/24/Untitled-1.jpg?itok=uUuTMLCE
Uri reaction: Zee considers dropping Pak shows from Zindagi

It makes sense, nationalism-wise. But, does it make sense, business-wise? An unexpected yet ideal tweet by media baron Subhash Chandra has catalysed a hot debate whether film actors from a hostile country should be allowed to earn millions working in the Indian film industry. His tweet follows in...

Television TV Channels GECs
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/24/non-%20tv.jpg?itok=UVXFUvEj
Non-news temporary uplinking approvals in 15 days

NEW DELHI: Applications from all non-news (general entertainment) television companies for temporary uplinking permission from the Government should be made at least 15 days prior to the scheduled events.

Television TV Channels GECs
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2016/09/23/Untitled-1_33.jpg?itok=XD1Juft_
DD allocates Rs 4.5 lakh for handloom programmes

Six kendras of Doordarshan will receive a total amount of Rs 4.5 lakh for telecast of programmes relating to National Handloom Day celebrated by the Textiles Ministry last month. The decision to reimburse the six stations for varying amounts was taken yesterday (22 September 2016).

Television TV Channels Terrestrial

Latest News

Load More

Sign up for our Newsletter

subscribe for latest stories