Television

Kuwait shuts down Al-Jazeera citing bias

MUMBAI: Arabic satellite channel Al-Jazeera may be hoping to take wing into non-Arabic speaking homes but before that it may well need to protect its existing turf. With war clouds looming over the Arabian Peninsula, Kuwait closed down Al-Jazeera's offices on Sunday account of its alleged lack of objectivity in its coverage of the oil-rich sheikhdom.

This of course is nothing new for the TV station based out of tiny Qatar. The station's correspondents have been expelled from several Arab countries for their hard-hitting reporting, a rarity in this region where most media are state-controlled.

The announcement was made by Kuwaiti information minister Sheikh Ahmad al-Fahd al-Sabah who was quoted as telling reporters: "The closure decision was not due to a single news item." Sheikh Ahmad said Al-Jazeera had earlier been given several warnings.

Al-Jazeera is one of the most popular TV channels in the Arab world and shot to prominence during the US-led campaign in Afghanistan by broadcasting videotaped messages from American enemy No. 1 Osama bin Laden and other Al-Qaeda officials, Washington's main suspects in the 11 September 2001 attacks on the United States.

Qatar has had to face the ire of a wide swathe of countries in the Arab world for Al-Jazeera's reporting but has so far refused to curb the channel citing freedom of expression. Saudi Arabia, Tunisia, Morocco, Jordan, Bahrain, Iran are just some of the states that have at different times hit out at Al-Jazeera.

Bahrain had said last week that it would not allow Al-Jazeera to operate on its territory and would boycott any local station that deals with Al-Jazeera. In an interview Bahraini information minister Nabil al-Hamar reportedly gave to a Jordanian newspaper, he said that while Bahrain remained committed to introducing freedom of the media, such freedom did not extend to permitting "chaos". 

These "distractions" aside, Al-Jazeera is planning to broadcast in English as part of an ambitious expansion plan. The broadcaster wants to reposition itself as a global news channel to rival CNN and the BBC.

As part of a trial run, early next year the channel will begin dubbing news broadcasts in English and providing a separate soundtrack to the main Arabic broadcast, it has been reported.

And if that proves successful, Al-Jazeera wants to create a full English-language version of the channel. It is also reportedly considering launching separate, specialist channels dedicated to sport and business.

Latest Reads

http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/lal.jpg?itok=gi-ZabHS
&TV presents Laal Ishq - passionate love stories with a supernatural twist

We promised to be together forever. Nothing could take us apart - not even death. Even though my body has long gone, my spirit still lives on… my soul will always be with you. For true love, never dies. &TV’s latest offering Laal Ishq, a series of passionate love stories with a supernatural...

Television TV Channels GECs
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/kumkum.jpg?itok=MYwxtkw_
Zee Anmol retains lead in GEC (U+R) in BARC's week 24 data

Zee Anmol retained its top spot in Broadcast Audience Research Council (BARC) data for week 24 in the Hindi GEC (U+R) market. While Star Utsav and Rishtey swapped their third and fourth positions in the rural market, Star Plus and Zee TV exchanged second and third positions in the urban segment.

Television TV Channels Viewership
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/mirror.jpg?itok=iCGUizmu
BARC, Week 24: Rebublic TV dominates, Mirror Now enters top five

MUMBAI: Times Network’s English news channel, Mirror Now, replaced NDTV in the All India Broadcast Audience Research Council’s (BARC) week 24 rantings, as Arnab Goswami's Republic TV continued to dominate the English news market While Aaj Tak led the charts in two Hindi news markets, ABP News...

Television TV Channels Viewership
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/com.jpg?itok=dt4jzm8M
What next with Fox-Disney-Comcast ?

MUMBAI: Part poker, part chess. That's exactly how the Disney-Comcast bidding war for Rupert Murdoch's entertainment conglomerate - 21 Century Fox - is being played out. The intense, see-saw battle for the media empire, which includes Hollywood studios, cable networks and streaming businesses, isn...

Television Production House Post Production
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/sky.jpg?itok=iRHwz8oe
Sky News gets 15-year commitment from Disney in takeover battle

MUMBAI: Disney has refrained from selling Sky News without the U.K government’s permission and offered British authorities a commitment to operate Sky News for 15 years. For its part, 21st Century Fox has offered new commitments in an attempt to get its $15 billion bid for Sky over the finish line...

Television TV Channels News Broadcasting
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/discovery.jpg?itok=8KddrXNz
Discovery picks Park Avenue address for new global HQ

MUMBAI: Discovery Inc. has selected a Park Avenue address for its new global headquarters. The company is also expanding facilities and adding jobs in Virginia. The company has signed a long-term lease with TF Cornerstone to occupy the entire space of 230 Park Ave South. According to GlobeSt.com,...

Television TV Channels Viewership
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/cr7.jpg?itok=-tKIxKC0
NBCUniversal accuses BeoutQ of illegal streaming of FIFA World Cup in MENA

MUMBAI: NBCUniversal, an American multi-national media conglomerate owned by Comcast, has accused a pirated streaming service called BeoutQ in the Middle East and North Africa (MENA) for illegally broadcasting the FIFA 2018 World Cup matches. NBC's Telemundo unit, which holds the Spanish-language...

Television TV Channels Sports
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/21/Sony.jpg?itok=YEJWnfIl
How Sony is bringing the FIFA World Cup 2018

MUMBAI: Sports broadcasting is no ordinary business. Just ask Star India and Sony Network Pictures (SPN) India – who often slug it out against each other for the rights of premium sporting properties. The two high rollers of Indian sports broadcasting play by one simple rule: high risks, high...

Television TV Channels Sports
http://www.indiantelevision.com/sites/drupal7.indiantelevision.co.in/files/styles/340x340/public/images/tv-images/2018/06/20/mpa.jpg?itok=vqd31YXu
Sports media rights to soar 22% in 2018 in Asia Pacific: MPA

The market value of sports media rights is set to reach US$5.0 billion in Asia Pacific ex-China this year, according to Asia Pacific Sports In The Age Of Streaming, a new report published by Media Partners Asia (MPA).

Television TV Channels Sports

Latest News

Load More

Sign up for our Newsletter

subscribe for latest stories